Svenska Mässan Gothia Towers
Bolag
Hoy + Leit + Studio Nois
Tjänster
Webbramverk, e-commerce, App, säljverktyg, digital tvilling, SEO, SEM, SoME
Industri
Mässarrangör, event, hotell
Kund
Svenska Mässan Gothia Towers
År
2023
Svenska Mässan Gothia Towers samlar oförglömliga upplevelser under ett tak. Med vårt samarbete ville vi göra samma sak med de digitala upplevelserna. Resultatet blev ett digitalt ramverk som håller samman och stärker Svenska Mässan Gothia Towers varumärke, säljverktyg, bokmässan play och senast webbshopslösning för både B2B och B2C.
2022 fick Hoy uppdraget att utveckla en webbshop för Svenska Mässan – där fokus låg på att sälja biljetter till de olika mässorna. Satsningen innehöll utformning av databaser, design och UX/UI för köpflödet samt front-och backendutveckling. Lösningen riktar sig mot både B2C och B2B, med betalning via kort, Swish och faktura.
“Hoy hjälpte oss att på extremt kort tid i ett pressat läge ställa om Nordens största kulturevenemang till digitalt format. Hoys insats bestod i att utifrån vår idé och vision om ett Bokmässan Play bygga ut och utveckla vår befintliga sajt i WordPress till en regelrätt Playtjänst med användarvänligt gränssnitt och tilltalande design – till en mycket kräsen målgrupp.”
MARIA ROGSTAD NORBERG, KOMMUNIKATIONSCHEF, BOKMÄSSAN